Week 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

19 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hier weer een berichtje vanuit Bangkok!

Afgelopen donderdag zijn we met de bus naar Chiang Mai geweest! 'S avonds om 22.30 gingen we met de bus voor een tien uur durende rit richting Chiang Mai. Gelukkig was de bus erg comfortabel, heel veel beenruimte (nog meer dan in het vliegtuig) en we kregen drinken en eten gedurende de reis. Al die service voor maar ong. 500 baht (ong. €10).

Rond tien uur in de ochtend kwamen we aan in Chiang Mai. Vanaf het busstation een sorng taa ou (een rode truck omgebouwd tot een soort taxi) genomen naar onze hostel Thailand Wow. Super leuke hostel met een gezellige eigenaar. We hadden een dorm (kamer) met zn vijfen. Het was niet echt een kamer het was meer een ruimte afgeschermd met houten planken en een gordijntje als deur, wat het ook wel weer leuk maakt!

Na inchecken spullen op de kamer en taxi geregeld om ons naar Doi Suthep-Pui National Park te brengen. De taxichauffeur had zn vriendin meegenomen om ons overal heen te brengen. Daar in de hitte meer dan 300 treden (lijkt meer dan dat t was) omhoog gegaan om de Wat Phra That Doi Suthep te bekijken. Een enorme mooi tempel complex. En we zijn nog gezegend door een monnik.

Na de tempel door naar een waterval die vlakbij de tempel lag. Helaas was het een kleine waterval aangezien het meeste verdampt was. Toen nog een bezoek aan een ander klein tempelcomplex. Echter waren we helemaal kapot en besloten om even snel een rondje te doen en naar een restaurantje te gaan eten, zodat de taxichauffeur ook nog een beetje valentijn met zn vriendin kon vieren. We besloten om naar Riverside Restaurant te gaan, wat een grote aanrader is! Het ligt aan de rivier, heerlijk eten (Thais & Westers) en het leuke was dat de eigenaresse Nederlandse was. Na het eten besloten we nog een kijkje op de night bazar te nemen. We zagen dat de massages hier enorm goedkoop waren in vergelijking met Bangkok, dus Lea en ik besloten een voet, rug, schouder, nek en hoofdmassage te nemen. Daarna besloten we om terug te gaan en te slapen.

Zaterdag gingen twee van de groep olifantrijden en wassen. Ik, Henriette en Jorinde hadden al een keer olifant gereden en wilden liever iets anders doen, dus besloten we.. Jawel, een fiets te huren. We hebben de hele dag door Chiang Mai gefietst, wat echt geweldig was. Je ziet de stad heel anders, en voelden ons tot onze verbazing heel veilig in het verkeer (op de paar keer na rechts rijden). Na tien keer op de map te hebben gekeken, besloten we dat kaart lezen echt niet ons ding was en hebben we maar even aan iemand gevraagd waar we ons bevonden. We bleken al helemaal buiten de kaart te zijn. Toen maar besloten om langs de rivier weer naar Chiang Mai terug te vinden. Veel locals gezien onderweg, o.a. vissers die enorme vissen uit de rivier viste. Na de hele dag fietsen, besloten we om nog maar een massage te nemen, omdat we dat wel verdient hadden. Daarna gaan eten aan de rivier. Uitgaansplek gezocht, echter niet veel te vinden. Uiteindelijk in een Bar/Restaurant Good View beland, veel thai. We stonden uiteindelijk op de dansvloer maar we waren de enige die danste, thaise mensen blijken niet erg te dansen. Totdat de thaise nummer komen dan gaan ze los, wij deden mee, wat hun weer leuk vonden.

Zondag ochtend besloten we uit te slapen. Daarna gingen we tempels bekijken, Wat Chedi Luang en Wat Phra Singh. Daarna vonden we het wel genoeg tempels. Ik ben erachter gekomen dat tempels vooral van buiten heel mooi zijn, echter van binnen zijn ze allemaal hetzelfde. Daarna wilden twee meiden een rivercruise doen, aangezien wij al meer hadden gezien van de rivier dan de boot ging, besloten wij uitgebreid te lunchen..

Daarna richting de Sunday market om even onze slag te slaan. Ik en Henriette maakten er een spelletje van om alle prijzen zo laag mogelijk te halen, Henriette maakte er meer een komedie van waardoor de kraameigenaren zo geamuseerd waren dat we meestal onze prijs wel kregen. Na de Sunday market, besloten ik en henriette nog niet uitgeshopt te zijn en gingen we nog even naar de night bazar. Nog meer spulletjes gekocht, bleek dat ze de volgende dag huur moesten betalen dus we konden goed afdingen.

Maandag waren twee van de vijf mensen al terug naar Bangkok. We wilden eerst een tribe village bezoeken, maar waren bang dat het toch veel te toeristisch was dus besloten we naar Chiang Mai's Women Prison Massage Center. Hier kan je je laten masseren door vrouwen die voor zes maanden of minden in de gevangenis zitten, ze kunnen leren/werken als masseuse om zo een vak te leren en geld te verdienen voor als ze vrij komen. De massage was echter niet echt relaxed. De vrouw lag uiteindelijk half in de gordijnen op haar rug met haar knieen omhoog waarop ik op haar knieen in de lucht hing. Henriette en ik hebben meer gelachen en pijn geleden dan dat we hebben kunnen genieten, wel leuk om mee te maken.

Na de massage besloten we om naar een restaurant boven op de berg te gaan om daar te gaan eten. Dit was echt heel mooi, een tuin met duizend soorten bloemen en planten, aan een meer. Daarna besloten henriette en ik terug naar het hostel te gaan om even een boekje te lezen. Lea wilde een kapper vinden om haar haren te verven. Na het eten zijn we weer op de bus gestapt naar Bangkok.

Dinsdagochtend kwamen we half zes aan bij Sita Villa. Drie uurtjes verder slapen en weer naar school tot vijf uur. Vandaag ook weer een erg lange dag gehad. Inmiddels 01.15, dus nu maar gaan slapen. Morgen gelukkig weer een dagje vrij, fieldtrip gaat niet door. Dus maar even blokken aan school.

Dit weekend hebben we het plan om lekker in Bangkok te blijven. Wel even een hostel boeken voor een nachtje Khao San Road (backpackers straat)..

Tot de volgende update!!

• 19 Februari 2014 - 20:11

Jacqueline:

Hoi Lisanne,

Wat weer een super leuk verslag vooral over die massage, ik was slap van het lachen en zie je zo hangen op die knieen van die vrouw. Wat beleef je veel zo en nog gezegend ook!! Het kan niet stuk.
    Wat heerlijk dat je zoveel beleef en er van geniet. Hier is het veel regen en wind maar vandaag een mooie dag. Wij genieten dan maar van de olympische spelen van het schaatsen we zijn mer het schaatsen kei goed!!
    Nou Lisanne tot het volgende verslag. Heel leuk om te lezen.
    Groet Jacqueline en de rest van de family Vijn

• 19 Februari 2014 - 21:13

Tante Marja:

Lieve Lisanne,
    Wat een belevenissen, spannend ook allemaal. Als ik het zo lees, heb je het énorm naar je zin.Doe voorzichtig. En geniet.
    Groetjes tante Marja

• 19 Februari 2014 - 22:34

Pap:

Lijkt me geweldig om in zo'n aziatische stad op de fiets te rijden
    Volgens mij heb je ogen te kort om alles te bekijken, geweldig!

• 21 Februari 2014 - 16:48

Nico Manshanden:

Weer een pracht verslag, dacht eerst dat Wat een stopwoordje van je is, maar begrijp dat het Tempel betekent, zo leren wij ook weer wat. Wat? Blijf zo schrijven en vooral genieten. Groetjes ome Nico en tante Margriet.

• 21 Februari 2014 - 22:20

Elly:

Hoi Lisanne, ik dacht dat je naar thailand ging voor je studie maar ik begrijp dat het ook voor een gedeelte bestaat uit hostels bezoeken ,lunchen uit eten gaan en gemasseerd worden. Echt een nederlander hoor om een fiets te huren en dan thailand op de fiets te doen maar zeker bijzonder om te doen. Ik begrijp dat je het goed naar je zin hebt daar en het gezellig is met je reisgenoten. Aan het weer hier in Nederland mis je niets want het is echt prutweer, nog geen vlokje sneeuw gezien, alleen maar regen en wind, Nou Lissanne nog succes met je studie want naast alle culturele activiteiten zal je toch ook druk zijn met leren, nog veel plezier, groetjes van iedereen , tante Elly
Lisanne

Actief sinds 19 Jan. 2014