Sawadee Ka! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu Sawadee Ka! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu

Sawadee Ka!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadee Ka!

Na een emotioneel afscheid en een reis van vijftien uur, zijn we zaterdag aangekomen in Bangkok. We werden opgewacht door Miss Ann en twee thaise studenten die Engels studeren aan Rangsit.

Rond 20.00 gingen we richting ons appartement, Sita Villa, wat ongeveer één uur rijden is. Onderweg vroegen we de twee Thaise studentes om ons wat thaise woordjes te leren die van pas kunnen komen, zoals hallo, hoe duur, minder pittig en dankjewel. Inmiddels hebben we het al aardig kunnen toepassen aangezien veel mensen hier geen Engels spreken.

Na een uur waren we dan eindelijk bij Sita Villa aangekomen. Ik heb hier een prima kamer met airco en koelkast. Na een snelle douche besloten ik, henriette en twee andere meiden die diezelfde dag waren aangekomen om naar de hoofdstraat te gaan. We waren alleen de plattegrond vergeten, maar we dachten dat we wel zonder kunnen, niet dus! We waren meteen al de verkeerde kant op gegaan, aangezien Sita Villa in een behoorlijk rijke wijk staat heeft elk huis een waakhond die ook over straat lopen. alle honden uit de buurt begonnen te blaffen. We waren zo bang dat ze ons aan gingen vallen dat we niet meer terug durfden. Helaas was er geen andere weg terug en moesten we wel weer langs te honden. Terug bij Sita Villa toch maar even gevraagd welke kant we op moesten, en bleek dus dat het de hele andere kant op was. Veel tentjes waren al gesloten, maar nog even wat water in kunnen slaan bij de seven/eleven (supermarkt). Daarna teruggegaan naar Sita Villa, omdat we helemaal gebroken waren besloten we maar om naar bed te gaan.

Vanochtend (2-2) zijn we na een heerlijk ontbijt, met een groepje van zeven richting de campus gelopen. De campus is heel erg groot en ze zijn er nog volop aan het bouwen. Op de terugweg zagen we dat het zwembad van de campus open was, en besloten we ons om te kleden en te gaan zwemmen. Het water was heerlijk verkoelend, aangezien we oververhit waren. Ik ben natuurlijk ook weer meteen verbrand ondanks het insmeren.

Om twee uur zouden we worden opgehaald door Miss Ann om naar het Future Park te gaan, dit is het grootste winkelcentrum van Thailand. Twee uur werd drie uur, en om half 4 waren we uiteindelijk in het winkelcentrum. Het was zo enorm groot, dat we gewoon niet wisten waar we moesten beginnen, daarnaast waren bijna alle prijzen bijna hetzelfde als in Nederland. We moesten om half 7 weer bij de ingang staan zodat we mee konden rijden met de busjes. Wij dachten dat het toch wel iets later zou worden, dus tien over half zeven waren we bij de ingang, iedereen was weg! Nu moesten we een taxi regelen, daar moeten we nog even mee oefenen.. Om een taxi aan te houden moet je half op de snelweg gaan staan om hem tegen te houden, wat wij niet durfden dus wij stonden als een stel debielen te zwaaien. Na een half uur eindelijk een taxi gevonden, maar die zei dat hij niet wist waar Rangsit University was, terwijl het op de verkeersborden stond aangegeven.. Uiteindelijk wist de derde taxi waar het was, maar hij wilde niet op de meter rijden, en moesten we hem 200baht (4euro betalen). Wat erg duur hier is aangezien gisteren een stel meiden voor 180baht een uur lang hebben gereden en ons ritje was tien minuten. We wilden zo graag naar huis dat we besloten om het maar te betalen.

Toen we thuiskwamen zijn we naar de hoofdstraat gegaan om wat te eten. We kregen een pannetje met bouillon en konden daar zelf onze kip,groenten en mie in koken. De eigenaresse was super lief en ging ons overal mee helpen.

Daarna naar huis gegaan en nu heerlijk in naar mn bed, want morgen worden we om 8.45 opgehaald voor de introductiedag!

• 02 Februari 2014 - 19:18

Jacqueline:

Wauw Lisanne je bent er net en al een en ander meegemaakt. Ik dacht dat je aardig bekend was met honden!! Dit was dus toch wat anders. Het is daar dus inmens groot begrijp ik.
    Nou hoop dat je het goed naar je zin heb.
    Groetjes familie Vijn

• 02 Februari 2014 - 19:31

Karin Klopper:

Al veel beleefd in zon korte tijd san, wat betekend sawadeeka
    Gr.pap

• 02 Februari 2014 - 20:59

Je Nichtje Leonie:

Hey Lisanne,

Wat leuk om je verhalen zo te lezen!
    Heel veel plezier daar! Geniet van alles want
    dit worden de leukste herinneringen voor later!

Groetjes Leonie

• 02 Februari 2014 - 21:42

Marian Mol :

Hoy lisanne leuk om je zo te volgen heel veel plezier ...

• 03 Februari 2014 - 01:15

Frank:

Ja, hoor. Nog geen 24 uur in het land en gelijk alweer verbrand. Hoe is het mogelijk???? Hahahaha. Je hebt in ieder geval al wat meegemaakt. Dat ik in Thailand hebben we ons ook laten oplichten met een taxi. Maar wij waren erg dronken. Hahaha. Met zon tuk tuk was dat. Wij gingen de chauffeurs ophitsen om te racen tegen elkaar. En natuurlijk veelte veel betaald :-)

Veel plezier.

• 05 Februari 2014 - 20:20

Elly Manshanden:

Hallo Lisanne, je vader heeft de link even doorgemailed en dat geeft mij de kans je te volgen en te reageren, anders was het me toch niet gelukt want ik raak altijd in de knoop met computers.
    Klink goed, een zwembad, een kamer met airco, kan je tenminste het hoofd een beetje koel houden. Veel plezier en geniet van alles, groetjes ook van Marjolein Martin, Saskia Rens, Alexander en Adriana.

• 07 Februari 2014 - 22:48

Wim En ANNEKE :

Hallo lisanne.

Al een beetje gewend daar.
    Ja in dat soort landen wordt je door schade en schande wel wijs.
    Wij hebben ook al eens met een kaart naast de chauffeur gezeten en hem de weg verteld.
    Wij hopen dat je een mooie en leerzame periode zal hebben.
    Wij zijn wel een beetje jaloers.

Groetjes en veel succes

ANNEKE en WIM