Week 3 & 4 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu Week 3 & 4 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu

Week 3 & 4

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 Mei 2014 | Indonesië, Denpasar

Afgelopen twee weken heb ik weer veel meegemaakt. Doordeweeks druk met school, veel zelfstudie. In de weekenden naar Oost Bali en Ubud.

In het weekend van week 3 gingen we naar oost Bali op de scooter. Alleen de scooter reis was al heel leuk, we reden langs de mooie rijstvelden en de zee aan de andere kant. Als eerste gingen we naar een dorpje waar de oorspronkelijke balinese mensen wonen. Ze lieten zien hoe ze Sarongs maakten en we konden door het dorpje lopen. Daarna gingen we door naar Tirta Gangga, oftewel het waterpaleis. Hier worden vooral ceremonies gegeven. Het bestaat uit mooie vijvers, met fonteinen en overal gekleurde bloemen, wat het erg mooi maakt. Daarna gingen we naar onze slaapplek, een homestay 2 minuten van het waterpaleis af. Het zat aan een parkeerplaats dus viel ons erg tegen, maar toen we door de tuindeur liepen kwamen we uit bij ons huisje die midden in het rijstveld lag, met super mooi uitzicht op de vulkanen. Ook de eigenaren van de homestay waren erg vriendelijk, en klommen zelfs in de boom om voor ons een kokosnoot te plukken.

De volgende ochtend was ons plan om naar een tempel iets verderop te gaan. Echter kwam er een vriendelijke man die vroeg of we interesse hadden in een wandeling door de rijstvelden en langs fruit plantages, dus we besloten onze plannen de wijzigen. We kregen uitleg over de rijstplantages van het planten tot het oogsten en ook vertelde hij veel over het gebied. Ook vertelde hij dat een deel van het geld dat hij verdient, hij afgeeft aan een oudere vrouw uit de jungle (waar hij vandaan komt) die veel heeft meegemaakt tijdens de bezetting door de nederlanders. Dit was wel indrukwekkend om te horen, en vervolgens hebben we maar een schenking gedaan aan de vrouw. Tussen de verhalen door mochten we ook verschillende vruchten van de plantages proeven. Kortom een leuke tocht, afgezien van de enorme spin boven mn hoofd en de slang die we tegenkwamen. Na de tocht besloten we naar huis te gaan, om nog even te bikkelen voor school.

Het weekend van week 4 gingen we naar Ubud, wat maar een uurtje hiervandaan is. Een totaal andere plaats dan het Oosten. Veel toeristischer, en de natuur viel tegen vergeleken met het oosten. Zaterdag gingen we naar een koffie plantage om de Luwak koffieplantages te bekijken. Luwak is Indonesisch voor Civetkat, en zij eten de koffiebessen op, vervolgens poepen ze de koffiebonen uit en daar wordt dan de wereldberoemde Luwak Koffie van gemaakt. De prijs voor een kilo Luwak koffie is 200 tot 600 dollar, veel geld voor een beetje poep dus. Aangezien de prijs in Indonesie een stuk lager ligt, hebben we de koffie geprobeerd. Conclusie: vind koffie nog steeds niet lekker... Na de koffieplantage zijn we nog naar een tempel geweest, en daarna richting de markt van Ubud om even wat souvenirs te shoppen. Afdingen gaat me hier steeds beter af, en vind het nu ook leuk om er een spelletje van te maken. Na het shoppen zijn we lekker gaan eten bij een leuk tentje Nomad genaamd, en daar super lekkere ravioli gegeten!
Zondag zijn we 's ochtends naar de olifanten grot geweest, en daarna weer door terug naar het hotel om nog wat dingen voor school af te maken.

Volgende week heb ik de hele week vakantie. De plannen zijn om naar de Gili eilanden te gaan en door Oost en Zuid Lombok te reizen!

• 12 Mei 2014 - 07:14

Pap:

Indrukwekkend hoor, wij houden het maar op onze eigen koffie
Lisanne

Actief sinds 19 Jan. 2014