Bali Week 1 & 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu Bali Week 1 & 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu

Bali Week 1 & 2

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Hier mijn eerste verslag vanuit Bali!
Inmiddels alweer twee weken in bali, en alweer helemaal gewend.

Vrijdag avond 11 April vloog ik naar Bali. Het inchecken ging niet echt voorspoedig, aangezien ik maar 15 kilo mocht meenemen ipv 20. Na al mn boeken weggegooid te hebben en mn riemen, kon ik op mijn eerste vlucht richting Jakarta. Het alleen vliegen beviel me wel, aangezien ik nu veel meer contact maakte met andere mensen, dus mijn hele vlucht naar Jakarta volgekletst.

Toen ik om 12 uur 's nachts op Jakarta aankwam en mn tas opgehaald had, moest ik inchecken voor mijn tweede vlucht naar Bali. De incheckbali voor de tweede vlucht bleek in een andere terminal te zijn, en de shuttle bussen reden niet meer. Na veel te veel geld te betaald hebben ben ik op de andere terminal aangekomen, en kon ik mijn vlucht naar Bali halen.

"s Ochtends vroeg op Bali aangekomen, wachtte iemand van Stenden mij op om me naar het hotel te brengen. Eenmaal aangekomen op het hotel, was ik superblij! Een super mooie kamer met uitzicht over Bali, lekkere bedden, en een hoge douche! Een paar klasgenoten wilde naar het strand, dus besloot om mee te gaan, om daar nog even wat slaap in te halen. Heb hier weer een gezellig groepje meiden gevonden, waarvan oa eentje uit Slootdorp (Esmee), mijn kamergenoot Tina en nog iemand van dezelfde opleiding als ik, Hemei (spreek je uit als Gemee). Naast hun ga ik waarschijnlijk nog reizen met een van de meisjes (Linda) waarmee ik vorig module ook omging en haar vriendinnen die hier dit module in Bali zijn.

Die maandag had ik de eerste dag school, inclusief mijn nieuwe rooster. We kregen tijdens de introductie les over de cultuur met een balinese dans en heel veel eten. Veel beter georganiseerd dan in Thailand. Ons rooster zag er erg goed uit. We hebben gemiddeld 3 dagen per week les, en ongeveer van 10 tot 2, gelukkig geen 9 tot 5 dagen meer! Wel hebben we hier meer zelfstudie, maar dat kun je tenminste zelf indelen. We hebben 1x in de twee weken een meeting met onze client, voor het onderzoek dat we doen. Daarnaast elke week een CEO meeting, met een CEO die ongelofelijk streng is en iedereen is bang voor haar.. Gelukkig zijn wij braaf en maken ons huiswerk goed, dus met ons is ze erg tevreden tot nu toe.

Afgelopen twee weekenden hebben we erg relaxed gedaan. We waren een beetje klaar met het vele gereis van afgelopen module. Eerste weekend hebben we vrijdag gesurft, wat super gaaf is! Had het veel moeilijker verwacht, dus was erg tevreden. Afgelopen week een company visit gehad van school bij Ripcurl Surfschool, en nu krijgen we volgende week nog een gratis surfles. De rest van het weekend strand & game of thrones gekeken omdat het regende.

Dit weekend hebben we vrijdag ochtend vroeg de vulkaan de Batur beklommen. We dachten dat het nogal toeristisch was en daarom makkelijk aankonden, maar we hadden het flink onderschat. Onze gids rende bijna de berg op, ook een paar keer gevallen omdat het donker was en overal losse blokken lava liggen. Toen we op het sunrise punt waren aangekomen, vroeg ze of we door wilden gaan naar de top van de berg. We besloten om die nog te beklimmen, omdat we toch al onderweg waren.
Eenmaal op het hoogste punt aangekomen, was het bewolkt. Gelukkig was de zonsopgang evengoed nog mooi! Onze gids was ons ontbijt vergeten, waardoor we met stervende honger nog naar beneden moesten. Weer een aantal keer gevallen, omdat we veel te weinig energie hadden.. Uiteindelijk kapot beneden aangekomen, daarna tot half 5 's middags geslapen. Zaterdag zijn we weer naar het strand gegaan. Het idee was om te surfen, maar onze bedjes lagen te lekker..
Vandaag zijn we naar een Spa gegaan, en daarna helaas aan de huiswerk..

Vanaf komend weekend weer plannen om iets meer van Bali te zien, en wat meer cultureel bezig te zijn ipv de stranden..

Lisanne

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 4978

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 06 Augustus 2014

Grand Tour Semester Thailand & Bali

Landen bezocht: