Khao Yai National Park - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu Khao Yai National Park - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu

Khao Yai National Park

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

03 April 2014 | Thailand, Khao Yoi

Hoi allemaal!

Mijn motivatie wordt al minder op mijn blog up to date te houden, maar nu toch maar weer een poging om wat in te halen.

In week 6 zijn we naar Khao Yai National Park geweest. We vonden het wel eens tijd voor een beetje actie. Een van de taxichauffeurs had het ons aangeraden, aangezien er veel backpackers heen gaan.

Vrijdag gingen we met een groep van zeven naar het busstation vanaf daar een bus genomen daar de dichtstbijzijnde halte van Khao Yai. Toen we bij de halte aankwamen bleken alle kleine busjes naar het park niet meer te rijden. Gelukkig konden we nog een pickup auto regelen die ons naar het park wilde brengen. Met z'n zeven propte we ons in de bak van de pick-up en reden naar het park. Toen we door het park reden, kwamen we erachter dat het misschien toch iets veiliger was geweest om overdag aan te komen. Zonder enige bescherming achterin een pickup voelde we ons toch niet zo veilig met alle dierengeluiden om ons heen. Onderweg herten gezien en een olifant en een van de jongens een slang!

Toen we na enige tijd op de camping aankwamen moesten we nog de tenten op gaan zetten. Gelukkig waren er twee jongens mee! Al waren we wel zaklampen vergeten, wat misschien we handig was geweest.. Gelukkig waren er aardige Thai die ons er wel eentje wilde lenen. Na het opzetten gingen we nog even een drankje bij de tent doen, vuurvliegjes kijken en slapen.

Na een nacht van weinig slapen op de harde grond en in de kou (ja..het was er echt koud!) besloten we om een tour met een guide door de jungle te maken. De gids zette goed de pas erin, en steile hellingen omhoog, maar was super gaaf! Veel van de natuur gezien, helaas geen wildlife. Toen we bij het viewpoint waren vonden we dit een goede gelegenheid om even te rusten, echter bleek onze gids dat niet te vinden en die was vertrokken. Het bedrijf gebeld en die zei dat we maar zelf moesten lopen, dus dat maar gedaan. Gelukkig kwamen we bij het eindpunt aan, en toen kwam onze gids opeens weer terug met een auto, hij had darmproblemen zei hij... Nouja dat geloven we dan maar, in ieder geval veel gelachen.
Toen we terugkwamen bij de camping lag onze tent opeens op de kop een paar meter verderop.. We dachten dat we hem niet perse vast hoefden te zetten, wel dus. Na de tent maar even verplaatst te hebben en een hamer geleend om hem vast te liggen gingen we even instant noodles eten als avond eten en daarna een night safari gedaan. Een aantal dieren gezien maar het bleek dat je hier echt voor de natuur moet komen en niet voor de dieren.

's Nachts werden ik en Jorinde wakker en moesten allebei naar het toilet, en besloten samen te gaan aangezien er apen en herten over het terrein liepen. Toen we terugkwamen schenen we niet zo goed met onze zaklamp en waren we druk aan het kletsen waardoor we een hert niet opmerkte, en opeens stond hij een paar meter van ons af. Ik heb nog nooit iemand zo zien schrikken als Jorinde! Ze sprong wel een halve meter in de lucht!

Zondag gingen drie van de groep terug naar Bangkok en wij besloten om op onszelf door de jungle op zoek gaan naar watervallen oa. Haew Suwat Waterfall van de film The Beach. We volgde een pad langs enorm mooie watervallen en supermooie natuur. Op het einde van de tocht moesten we vlak langs een rivier lopen waar werd gewaarschuwd voor krokodillen, waardoor we even een stapje harder gingen.. Uiteindelijke kwamen we uit bij de grote waterval van The Beach, echt super mooi! Helaas viel er niet heel veel water vanaf, vanwege dat het droog seizoen is.

We hebben een uur bij de waterval gezeten en nog thaise mensen ontmoet die heel graag met ons op de foto wilde. Daarna mochten we met hun meerijden en zette ons af bij de camping. Daarna hebben we de tent opgeruimd en zijn weer richting Bangkok gegaan..
Lisanne

Actief sinds 19 Jan. 2014