Weekend 4&5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu Weekend 4&5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne Klopper - WaarBenJij.nu

Weekend 4&5

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

05 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Het is alweer eventjes geleden, maar door alle drukte op school geen tijd gehad om iets te plaatsen. Ik heb in ieder geval nu genoeg te vertellen!

Het weekend van week 3 besloten we om een weekendje in Bangkok te verblijven om de stad beter te leren kennen, en omdat ons budget voor de maand er bijna doorheen was. Via school hadden we gratis kaartjes gekregen voor de Musical Alladin die door studenten van de Bilingual School(zit naast Rangsit) werd gespeeld. Allemaal een beetje netjes gekleed, maar natuurlijk niet te overdreven zoals wij nederlanders zijn. We hadden een adres meegekregen en zijn met z'n vieren in de taxi gegaan. Toen we er aankwamen bleek het gewoon in een echt theater te zijn, dus wij helemaal blij. Vervolgens gingen we naar binnen en bleek dat iedereen in gala jurken, hoge hakken en pakken was gekleed.. Stonden wij dan in ons simpele jurkje met slippers. Gelukkig was iedereen (zoals gewoonlijk) super vriendelijk en hielpen ons naar de zaal. Voordat de voorstelling begon moesten we gaan staan omdat het volkslied werd afgespeeld. Iedereen draaide zich opeens naar de achterkant van de zaal om, waar bleek dat de prinses van Thailand ook aanwezig was. Na het volkslied begon de musical, die echt heel professioneel was. Hij deed niet onder aan de andere musicals waar ik ben geweest. Na de musical zijn we even met z'n alle gaan eten en besloten om naar Khao San Road (de stap & backpackersstraat van Bangkok)te gaan. Dat was super gezellig, en een super goede sfeer daar. Na een paar drankjes, en sommige die nog een schorpioen of kakkerlak gingen uit proberen, zijn we weer met een dele van de groepnaar huis gegaan.

Zaterdag ochtend gingen we vroeg richting de Chatuchak market, een hele grote markt in Bangkok. Er waren duizenden kraampjes, echter was het bloedheet, dus na een paar uur richting Khao San Road om daar ons hostel op te zoeken voor de komende nacht. Toen we bij het hostel aankwamen schrokken we ons dood, kamers waren vies, en het stonk er enorm naar schimmel. De kamer van mij en henriette was zo erg dat we er bijna niet konden ademen, echt niet gezond. Dus maar even om een andere kamer gevraagd, die kregen we gelukkig, en was een stukje beter. Snel een bikini aangetrokken en richting het Sofitel Hotel voor een Poolparty. Na bijna een uur om alle protesten heen te wezen rijden kwamen we aan bij het hotel. We gingen naar de bovenste verdieping en kwamen in een groot feest terecht met een infinity pool en een geweldig uitzicht. We hebben daar gefeest en geluierd tot de zon onderging en daarna en toen terug naar Khao San Road. We waren heel erg moe dus besloten niet meer uit te gaan alleen een hapje te eten in de straat achter Khao San Road (Rambuttri Street) die eigenlijk nog veel gezelliger was dan Khao San Road zelf.

Zondag ochtend hadden we meditatie les op het programma staan. Na een heerlijk ontbijtje naar een tempel in de buurt gelopen en ingeschreven voor de meditatie les. We leerden hier om onze ademhaling te controleren en daarbij ook je gedachten te controleren. Eerst kregen we oefeningen in zitposities, en daarna lopend. We kwamen erachter dat het niet helemaal ons ding was aangezien we allemaal in slaap waren gevallen. Tijdens de laatste keer oefenen ging de vrouw weg en zei ze dat ze over 20minuten zou terug komen.. Na een half uur waren wij er helemaal klaar mee en vonden het wel tijd om te zitten. Na driekwartier vroegen we ons af waar ze nou zou zijn, een amerikaanse jongen bood zich aan om haar te gaan zoeken. Toen hij terugkwam bleek dat ze weg was.. Dus besloten we maar onze spullen te pakken. Op het moment dat we de deur uit wilden stappen kwam ze opeens terug en kregen we een preek dat we onze haren goed moesten wassen.. Heel raar, maar uiteindelijk wel grappig. Na de meditatie zijn we weer richting Sita Villa gegaan.

Het weekend van week 4 besloten we een weekend te gaan luieren en leren op het strand. Ik en Henriette doen dezelfde minor en wij hadden die maandag ons eerste tentamen. We verbleven in Fulay Guest House wat een echte aanrader was, heel goedkoop en het hostel staat op palen in het water..Elke ochtend gingen we rond 10 uur naar het strand, zonnen, leren en zwemmen.. Op het strand nog een paar mensen ontmoet, zoals een Engelse die al negen jaar in Thailand woonde maar nog steeds niet gewend was aan de Thaise mensen en een Nederlander die een drankje voor ons wilde bestellen, omdat hij het zo leuk vond dat we hier studeren. 'S avonds naar de straatjes om daar een hapje te eten en een drankje te doen. Er waren veel oude mannen met jonge thaise vrouwen, waar we echt een beetje misselijk van werden. Hua Hin is vol met Engelse, Duitsers, Fransen en Nederlanders, sommige die er wonen, sommige op vakantie. Ik wilde nog heel graag paardrijden over het strand en door het water, maar had helaas echt geen tijd want zat in de stress over de toets. Zondag zijn we rond half zes weer naar huis gegaan.

De volgende dag hadden we 's middags de toets, dus in de tussenuren nog even keihard studeren. Henriette werd helemaal gek van mij omdat ik zo aan het stressen was (ze is helemaal het tegenovergestelde van mij en is nooit in de stress over school). De toets was uiteindelijk niet slecht maar ook niet goed gegaan, maar dat was gelukkig bij iedereen het geval, dus geen spijt dat ik naar Hua Hin ben gegaan!

Voor volgend weekend zijn de plannen ook alweer gemaakt! Tijdens onze taxirit naar het busstation voor de bus naar Hua Hin spraken we met een taxi chauffeur (die wonder boven wonder engels sprak). Hij vertelde dat hij gids was geweest in Khao Yai National Park en dat we daar echt een keer heen moeten gaan. Er leven olifanten, heel veel soorten vogels, apen en zelfs nog tijgers. Ons plan voor komend weekend is dus om een weekend te gaan kamperen in de jungle.. Ik heb alvast samen met Jorinde een plekje in het midden gereserveerd, Henriette en Linda zullen ons beschermen tegen spinnen en andere enge beesten..

Tot de volgende waarbenjij!

• 05 Maart 2014 - 16:01

Ymke:

Super leuk Lisanne, ik kan lezen dat je het erg naar je zin hebt!
    Nog heel veel plezier!

• 05 Maart 2014 - 19:06

Pap:

Weer een leuk verhaal, doe je wel een beetje voorzichtig in de jungle gr. pap

• 27 Maart 2014 - 17:46

Wim Zwier:

Wat ben je aktief bezig. Alle weekends worden optimaal benut met soms lange reizen naar allerlei toeristische trekpleisters. Daarnaast wordt de tijd gevuld met lesdagen en studie, ook al deed je het laatste lekker aan het strand. Volgens mij heb je het enorm naar je zin. Blijf heerlijk genieten en verenig het nuttige van je studie met het aangename van het vakantie vieren wanneer het mogelijk is.

Had je al gehoord dat Hugo vorige week afgestudeerd is? We zijn supertrots op hem!

Groetjes van tante Willy en oom Wim
Lisanne